București: Orașul cu Cele mai Multe Daune Auto din Europa

Bucureștiul se confruntă cu un nivel record de daune auto, având una dintre cele mai mari frecvențe ale daunelor din Europa. Acest fenomen influențează direct prețul asigurărilor auto și impune măsuri de ajustare pentru a stabiliza piața.

Frecvența daunelor auto în București

Bucureștiul are o frecvență a daunelor auto de 6,2%, una dintre cele mai ridicate din Europa. Sorin Mititelu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), a subliniat că aceste cifre sunt semnificative și arată o realitate obiectivă a riscului pe care îl reprezintă traficul din capitala României.

Comparație cu alte orașe europene

În comparație cu alte orașe europene, Bucureștiul se remarcă printr-o frecvență a daunelor auto mult mai mare. De exemplu, în Praga, frecvența daunelor este de 4%, iar în Belgrad este de aproximativ 5%. Această diferență semnificativă evidențiază problemele specifice de trafic și riscurile asociate conducerii în București.

Impactul asupra primelor de risc și asigurărilor auto

Datorită frecvenței ridicate a daunelor auto în București, primele de risc pentru asigurările auto sunt, în mod firesc, mai mari. Sorin Mititelu a explicat că fiecare șofer face parte dintr-un grup care contribuie la acoperirea acestor prime de risc. Astfel, atunci când frecvența daunelor este mare, prețul asigurărilor auto crește pentru toți șoferii. Modelul de calcul pentru aceste prime nu este inventat de ASF, ci se bazează pe statistici obiective și testate.

Măsuri pentru reducerea prețului asigurărilor auto

O soluție propusă pentru reducerea prețului asigurărilor auto este sistemul Bonus Malus, care recompensează șoferii fără incidente și penalizează pe cei cu daune frecvente. Sorin Mititelu a subliniat că ideea că un șofer nu va avea niciodată un incident este greșită, iar cifrele demonstrează clar acest lucru. Bonus Malus încurajează comportamentul responsabil la volan și poate contribui la scăderea tarifelor în timp.

Factorii care au influențat creșterea tarifelor RCA

Tarifele RCA au crescut în principal din cauza faptului că, înainte de plafonare, rata combinată era subunitară, ceea ce însemna că asigurătorii înregistrau pierderi din RCA. Sorin Mititelu a menționat că tariful de referință nu are rolul de a stabili prețul pe piață, ci de a arăta o stabilitate. În București, prețurile sunt mai mici decât tariful de referință comparativ cu alte orașe, ceea ce sugerează o anumită stabilitate a pieței RCA.

Propunerea de prelungire a plafonării tarifelor RCA

ASF a propus prelungirea plafonării tarifelor RCA până la 30 septembrie 2024, argumentând că această măsură va preveni creșterea bruscă a prețurilor datorită dezechilibrelor de pe piață. În prezent, există o reticență a asigurătorilor RCA față de anumite categorii de asigurați și un grad ridicat de concentrare a pieței, ceea ce creează vulnerabilități. Prelungirea plafonării este văzută ca o soluție temporară pentru a asigura stabilitatea și accesibilitatea asigurărilor auto.

Bucureștiul se confruntă cu una dintre cele mai mari frecvențe ale daunelor auto din Europa, ceea ce duce la creșterea primelor de risc și a tarifelor RCA. Soluțiile propuse, cum ar fi sistemul Bonus Malus și plafonarea tarifelor, vizează stabilizarea pieței și reducerea costurilor pentru șoferi. Cu toate acestea, provocările legate de comportamentul în trafic și de structura pieței asigurărilor auto rămân probleme semnificative care necesită atenție continuă.

Ținând cont de frecvența mare a accidentelor, recomandăm șoferilor să achiziționeze preventiv unul din pachetele Fără Grijă, astfel încât să poată beneficia de sprijinul unei echipe de specialiști care știe că în spatele statisticilor se află șoferi care doresc să se întoarcă la viața normală cât de repede posibil după un incident în trafic și care au nevoie de soluții personalizate.

Fii #FărăGrijă,  
rezolvăm noi daunele auto pentru tine.

Soluții eficiente pentru daunele auto RCA.