Termenii și condițiile de utilizare ale serviciilor Faragrija.ro

TERMENI GENERALI

Utilizarea serviciilor oferite de aplicația „FaraGrija.ro” semnifică acordul dvs. tacit asupra conținutului termenilor și condițiilor de mai jos. Dacă utilizați platforma „FaraGrija.ro” înseamnă că ați citit, ați înțeles și ați acceptat termenii și condițiile de utilizare.

Ne rezervăm dreptul, fără a fi necesar acceptul dvs., de a aduce schimbări sau modificări acestor Termeni și Condiții de utilizare, în orice moment. Orice modificare ce va fi adusă conținutului Termenilor și Condițiilor de utilizare va fi notificată utilizatorilor prin actualizarea datei în câmpul „Ultima actualizare” a Termenilor și Condițiilor de utilizare.

Responsabilitatea pentru luarea la cunoștință a modificărilor aduse Termenilor și Condițiilor de utilizare revine utilizatorilor, prin revizuirea periodică a conținutului Termenilor și Condițiilor de utilizare.

Continuarea utilizării aplicației după data publicării Termenilor și Condițiilor modificați,  reprezintă că ați luat la cunoștință și ați acceptat toate modificările aduse Termenilor și Condițiilor de utilizare până în acel moment.

Informațiile furnizate prin intermediul aplicației „FaraGrija.ro” vor fi în acord doar cu prevederile legale interne, astfel că nu ne asumăm responsabilitatea pentru respectarea normelor legale ce sunt supuse jurisdicției altor țări. Utilizatorii ce accesează și/sau folosesc platforma din alte jurisdicții sau țări sunt singurii responsabili pentru respectarea normelor legale locale aplicabile în țara în care se află și/sau în țara a cărei jurisdicție se supun din orice motive.

DEFINIȚII

În cuprinsul prezentului document, termenii de mai jos au următoarea semnificație:

  • Prestator: administratorul și dezvoltatorul aplicației FaraGrija.ro – societatea Bewell Technologies SRL – cu sediul în România, Cluj-Napoca , str. Ialomița , nr. 11 , ap. 5 , Județul Cluj, nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J12/1166/2017, cod de identificare fiscală 37273506;
  • Utilizator: persoana fizică cu vârsta de peste 18 ani,  cu capacitate de exercițiu deplină, care folosește aplicația;
  • Persoana păgubită: persoana îndreptățită să primească despăgubiri pentru prejudiciul suferit ca urmare a producerii unui risc acoperit printr-un contract de asigurare de răspundere civilă;
  • Persoana responsabilă de eveniment: persoana căreia îi aparține culpa pentru producerea accidentului auto;
  • Asigurat: proprietarul sau utilizatorul unui vehicul sau unui tramvai a cărui răspundere civilă delictuală este preluată contractual de un asigurator RCA în baza contractului RCA valabil pentru prejudiciile produse terțelor persoane din accidente de vehicule/tramvaie;
  • Asigurător: asigurător autorizat să practice asigurare RCA pe teritoriul Romaniei;
  • Eveniment rutier: eveniment în care a fost implicat cel puțin un autovehicul în urma căruia au rezultat prejudicii materiale; Pentru claritate, informăm Utilizatorii platformei FaraGrija.ro despre faptul că pot beneficia de acest serviciu în limitele și condițiile prevăzute de dispozițiile Legii nr. 132/2017 și a Normei nr. 20/2017, respectiv atunci când evenimentul rutier reprezintă un risc acoperit de asigurarea RCA în sensul acestor norme legale.
  • Avizare daună: notificarea asigurătorului de către persoana prejudiciată, de către asigurat sau mandatarii acestora, cu privire la producerea evenimentului asigurat;
  • Parteneri specializați: persoanele fizice și/sau juridice cu care Prestatorul are încheiat un contract de colaborare în vederea prestării serviciilor incluse în pachetele oferite;
  • Prestator servicii juridice: casă de avocatură specializată în daune auto.
  • Pachete de servicii: pachetele #FărăGrija IN VACANTA basic și standard, recuperare permis, basic, standard, standard A24 și pachetul premium, oferite de Prestator prin intermediul platformei, descrise în cadrul termenilor și condițiilor;
  • Intermediari: societate română autorizată să presteze servicii de intermediere și consultanță în încheierea asigurărilor RCA, în conformitate cu Legea nr. 237/2015, Legea nr. 132/2017 și Norma 20/2017;

 

CONȚINUT

În vederea utilizării platformei si accesării pachetelor  ”FaraGrija.ro”, Utilizatorul trebuie să dispună de un dispozitiv electronic care să permită transmiterea de fotografii de la locul evenimentului cu vehiculele implicate în accidente, locul accidentului (locația), marcajele rutiere, documentele șoferilor implicați, datele privind locul evenimentului rutier, data și ora,  orice alte informații necesare furnizării serviciilor oferite prin intermediul aplicației.

Accesul la serviciile furnizate prin intermediul platformeii ”FaraGrija.ro” se va realiza prin acceptarea Termenilor și Condițiilor, precum și a Politicii de Confidențialitate Fără acceptarea Termenilor și Condițiilor, precum și a Politicii de Confidențialitate nu vor putea fi parcurși pașii privind accesarea serviciilor.

În vederea furnizării serviciilor, în funcție de pachetul deținut și astfel de serviciile pe care le poate accesa,  Utilizatorul trebuie să transmită informații despre:

  1. eveniment
  2. vehiculul avariat
  3. localizare avarii
  4. proprietarul vehiculului pentru care este notificată daună
  5. conducătorul autovehiculului pentru care se notifică dauna/persoana care a constatat avariile la vehiculul pentru care se notifică dauna
  6. observații și mențiuni
  7. persoana de contact
  8. documentele deținute: existența formularului de constat amiabil; fotografii cu vehiculul pentru care faceți notificarea; polița de asigurare; procesul-verbal poliție etc.

Prin intermediul platformei „FaraGrija.ro”, Utilizatorilor le sunt furnizate următoarele servicii / pachete de servicii:

 A. PACHETUL #FărăGrijă BASIC include:

  • Serviciul de notificare  prin intermediul căruia Utilizatorii pot declara un incident rutier în care au fost implicați și pentru care se consideră îndreptățiți să primească despăgubiri de asigurător. Serviciul de notificare operează prin transmiterea informațiilor ce sunt introduse de Utilizator către Asigurător. Notificarea daunei către asigurător se va realiza în intervalul orar 8:00-17:30 pentru solicitările de notificare realizate prin intermediul platformei până la 17:00 sau prin transmiterea informațiilor de către Utilizator prin e-mail. Pentru solicitările de notificare realizate prin intermediul platformei / e-mailului după ora 17:00, notificarea asigurătorului se va realiza a doua zi lucrătoare în intervalul orar mai sus menționat.   

În procedura de notificare a daunei către asigurător vom indica adresa noastră de contact (e-mail: daune@FaraGrija.ro.ro) astfel încât să putem să vă informăm cu privire la stadiul cererii dvs. precum și cu privire la orice solicitare venită din partea Asigurătorului inclusiv, dar fără a se limita la documente, informații suplimentare de care asigurătorul are nevoie pentru deschiderea dosarului de daună. 

Prin utilizarea platformei ”FaraGrija.ro” și acceptarea Termenilor și Condițiilor sunteți de acord ca adresa de contact menționată în cererea de notificare a daunei să fie adresa noastră. Astfel sunteți de acord și înțelegeți că noi vom ține legătură cu asigurătorul și vă vom comunica orice solicitare venită din partea lui în legătură cu incidentul rutier în care ați fost implicați și / sau care este stadiul cererii dvs., inclusiv dar fără a se limita dacă incidentul rutier semnalizat prin intermediul platformei ”FaraGrija.ro” este încadrat sau nu în categoria evenimentului asigurat conform legislației în vigoare și se va deschide astfel, dosarul de daună, dacă sunt necesare documente, informații suplimentare și / sau care este stadiul dosarului dvs. de daună deschis în urma utilizării serviciului de notificare incident auto.

Vă vom comunica dacă există solicitări din partea Asigurătorului iar dvs. veți avea posibilitatea de a răspunde acestor solicitări și de a transmite informațiile, documentele suplimentare fie prin intermediul platformei  ”FaraGrija.ro”, fie în mod direct către Asigurător.

Prin intermediul acestui serviciu, vă ajutăm să notificați producerea unui incident rutier către Asigurător pe baza informațiilor introduse de dvs. în aplicație, vă informăm cu privire la stadiul cererii dvs. și totodată cu privire la deschiderea sau nu a dosarului de daună. Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor înțelegeți și acceptați că etapele ulterioare deschiderii dosarului de daună, inclusiv acordarea despăgubirilor de către Asigurător nu se poate realiza în baza serviciului de notificare incident auto furnizat prin intermediul aplicației ”FaraGrija.ro”.

  • Oferirea serviciilor de consultanță prin e-mail, whatsapp, chat sau telefonic de către echipa FaraGrija.ro față de întrebările pe care Utilizatorii le au în legătură cu durata soluționării dosarului de daună, rezultatele posibile ce ar putea interveni. Pentru apelurile și mesajele scrise recepționate între orele 8-17:00 în zilele lucrătoare se primește răspuns în aceeași zi. Apelurile și mesajele primite în afara acestui interval sunt prioritizate pentru următoarea zi lucrătoare. Răspunsurile oferite de către echipa FărăGrija.ro nu reprezintă o garanție că soluția dosarului de daună a fost cea estimată, evaluată de către echipa FărăGrija.ro
  • Asistență și reprezentare juridică în cazul producerii unui eveniment în urma căruia utilizatorului i se suspendă dreptului de a conduce (serviciu disponibil doar pentru pachetele achiziționate pe platforma www.FaraGrija.ro.), cu excepția cazului în care a fost dispusă începerea urmăririi penale în legătură cu evenimentul rutier:

Utilizatorul va notifica prin call-center sau e-mail sau alt mijloc de comunicare FaraGrija.ro, cu privire la faptul că a fost implicat într-un eveniment/accident și i-a fost suspendat dreptul de conducere.

  1. fotocopii după actele emise de autorități din care să rezulte cauzele și împrejurările producerii accidentului/evenimentului; 
  2. documentul prin care s-a dispus suspendarea dreptului de conducere 
  3. fotocopie act de identitate
  4. declarație cu privire la circumstanțele producerii accidentului și eventual 
  5. motivele pentru care consideră că vinovăția în producerea accidentului nu-i aparține.
  6. desemnarea a doi martori, acolo unde există

Prestatorul serviciilor juridice  va fi notificat și va reveni cu un contract de asistență juridică ce urmează a fi semnat la distanță de către Utilizator, care va deveni astfel clientul Prestatorului servicii juridice.

Prestatorul servicii juridice  va formula contestație împotriva actului prin care s-a dispus suspendarea permisului de conducere, în maxim 1 zi lucrătoare de la momentul în care va intra în posesia tuturor documentelor menționate mai sus inclusiv contractul de asistenta juridica. Lipsa documentelor menționate mai sus nu poate atrage niciun fel de răspundere în sarcina Prestatorului servicii juridice și / sau FaraGrija.ro.

Prestatorul serviciilor juridice va suporta costurile cu formularea contestației, depunerea acesteia în instanță, reprezentarea la termenele de judecată și eliberarea dovezii privind existenta unui dosar pe rolul instanței, în vedere folosirii ei de către Utilizator la Poliția Rutieră pentru ridicarea permisului.

În urma contestației Utilizatorul va merge sa ridice permisul de conducere de la unitatea teritorială de poliție. Utilizatorul înțelege că ridicarea permisului este în sarcina sa exclusivă.

Prestatorul servicii juridice nu garantează și nici nu poate garanta modalitatea de soluționare a contestației împotriva actelor prin care s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de conducere a autovehiculelor. Prestatorul de servicii juridice are doar o obligație de diligență, nu una de rezultat, conform prevederilor privind exercitarea profesiei de avocat.

Clientul-Utilizator va trebui să suporte toate costurile legate de o eventuală expertiză tehnică judiciară aprobată sau dispusă de instanță, costurile cu martorii propuși de Client, taxe de legalizarea sau de punere în executare a hotărârilor, acolo unde este cazul. 

Serviciul este disponibil începând cu martie 2024 în cadrul pachetelor în care se specifică includerea acestui serviciu. 

B. Pachetele #FărăGrijă STANDARD 

B.1. PACHETUL STANDARD (clasic) include:

  • Serviciul de notificare către societatea de asigurări a incidentului auto survenit, cu consecința deschiderii dosarului de daună, al cărui număr și stadiu îi vor fi comunicate în mod constant Utilizatorului, prin metoda de comunicare aleasă – telefonic  sau e-mail, astfel cum este descris la punctul A “serviciul de notificare”.Toate aspectele menționate în legătură cu acest serviciu în cadrul pachetului #FărăGrijă Basic fiind valabile și pentru pachetul Standard;
  • Serviciul de evaluare al daunei produse autovehiculului Utilizatorului, prin intermediul căruia persoana păgubită primește un punct de vedere obiectiv raportat la valoarea despăgubirilor la care ar fi îndreptățită, în urma evaluării daunelor materiale realizate prin intermediul sistemului specializat de evaluare al daunelor.

Acest serviciu constă în determinarea cuantumului despăgubirii la care ar fi îndreptățită Persoana păgubită. Evaluarea daunelor materiale aduse autovehiculului implicat în accidentul rutier se realizează prin intermediul unui  sistem de evaluare specializat. În procesul de evaluare al daunelor colaborăm și cu persoane autorizate în activitatea de evaluare a riscului de asigurare și a pagubei.  

Evaluarea daunelor materiale se face pe baza informațiilor și documentelor furnizate de către Utilizator, din care rezultă daunele vizibile ale autovehiculului. Rezultatul evaluării daunei va fi transmis Utilizatorilor prin intermediul  adresei de e-mail furnizată de aceștia, în urma achitării costului aferent acestui serviciu în maxim 24 de ore calculate din momentul achitării serviciului de către Utilizator.

Plata serviciului de evaluare a daunelor autovehiculului se va face exclusiv online și va fi intermediată de către un procesator de plăți agreat de Prestator.

Tariful aferent serviciului de evaluare daună autovehicul va fi adus la cunoștința Utilizatorului înainte de introducerea detaliilor necesare pentru efectuarea plății.

  • Asistență și reprezentare juridică în cazul producerii unui eveniment în urma căruia utilizatorului i se suspendă dreptului de a conduce (serviciu disponibil doar pentru pachetele în care este specificată includerea acestui pachet, începând cu martie 2024), cu excepția cazului în care s-a dispus începerea urmăririi penale, eveniment în urma căruia Utilizatorului îi este suspendată exercitarea dreptului de conducere a autovehiculelor:

Utilizatorul va notifica prin call-center sau e-mail sau alt mijloc de comunicare FaraGrija.ro, cu privire la faptul că a fost implicat într-un eveniment/accident și i-a fost suspendat dreptul de conducere.

  1. fotocopii după actele emise de autorități din care să rezulte cauzele și împrejurările producerii accidentului/evenimentului; 
  2. documentul prin care s-a dispus suspendarea dreptului de conducere 
  3. fotocopie act de identitate
  4. declarație cu privire la circumstanțele producerii accidentului și eventual 
  5. motivele pentru care consideră că vinovăția în producerea accidentului nu-i aparține.
  6. desemnarea a doi martori, acolo unde există

Prestatorul servicii juridice  va fi notificat și va reveni cu un contract de asistență juridică ce urmează a fi semnat la distanță de către Utilizator, care va deveni astfel clientul Prestatorului servicii juridice.

Prestatorul servicii juridice  va formula contestație împotriva actului prin care s-a dispus suspendarea permisului de conducere, în maxim 1 zi lucrătoare de la momentul în care va intra în posesia tuturor documentelor menționate mai sus inclusiv contractul de asistenta juridica. Lipsa documentelor menționate mai sus nu poate atrage niciun fel de răspundere în sarcina Prestatorului servicii juridice și / sau FaraGrija.ro.

Prestatorul servicii juridice va suporta costurile cu formularea contestației, depunerea acesteia în instanță, reprezentarea la termenele de judecată și eliberarea dovezii privind existenta unui dosar pe rolul instanței, în vedere folosirii ei de către Utilizator la Poliția Rutieră pentru ridicarea permisului.

În urma contestației Utilizatorul va merge sa ridice permisul de conducere de la unitatea teritorială de poliție. Utilizatorul înțelege că ridicarea permisului este în sarcina sa exclusivă.

Prestatorul servicii juridice nu garantează și nici nu poate garanta modalitatea de soluționare a contestației împotriva actelor prin care s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de conducere a autovehiculelor. Prestatorul de servicii juridice are doar o obligație de diligență, nu una de rezultat, conform prevederilor privind exercitarea profesiei de avocat.

Clientul-Utilizator va trebui să suporte toate costurile legate de o eventuală expertiză tehnică judiciară aprobată sau dispusă de instanță, costurile cu martorii propuși de Client, taxe de legalizarea sau de punere în executare a hotărârilor, acolo unde este cazul.

Serviciul este disponibil începând cu martie 2024 în cadrul pachetelor în care se specifică includerea acestui serviciu. 

  • Punerea la dispoziția Utilizatorului a folosinței unui autoturism pe perioada în care este lipsit de folosința propriului autoturism, cauzată de evenimentul rutier în cauză, cu respectarea termenilor și condițiilor specifice partenerului de mobilitate publicați la următoarea adresă  dacă:

§  incidentul rutier a avut loc pe teritoriul României;

§  Utilizatorul deține calitatea de parte vătămată în urma incidentului rutier, respectiv Utilizatorul nu este persoana responsabilă de producerea evenimentului rutier; Astfel, Utilizatorilor plaformei  li se va pune la dispoziție folosința unui alt autoturism în situațiile în care sunt lipsiți de folosința propriului autoturism ca urmare a unui eveniment rutier cauzat din culpa șoferului celuilalt vehicul implicat în incident, cu condiția ca șoferul căruia îi revine culpa pentru incident să dețină o poliță RCA valabilă la momentul producerii evenimentului în cauză.

§  durata de folosire a autovehiculului de către Utilizator se va determina în funcție de devizul de reparație realizat de FaraGrija.ro și aplicarea normelor legale în vigoare;

§  clasa autovehiculului va fi una similară cu cea a Utilizatorului, în limita disponibilității parcului auto al partenerului de mobilitate al FaraGrija.ro;

Excepții

§  Autovehiculele a căror masă pe ansamblu depășește 3500 kg, lungimea maximă 7000 mm și înălțimea maximă 2400 mm;

  • Oferirea serviciilor de consultanță prin e-mail, whatsapp, chat sau telefonic de către echipa FaraGrija.ro față de întrebările pe care Utilizatorii le au în legătură cu durata soluționării dosarului, rezultatele posibile ce ar putea interveni. Pentru apelurile și mesajele scrise recepționate între orele 8-17:00 în zilele lucrătoare se primește răspuns în aceeași zi. Apelurile și mesajele primite în afara acestui interval sunt prioritizate pentru următoarea zi lucrătoare.Răspunsurile oferite de către echipa FărăGrija.ro nu reprezintă o garanție că soluția dosarului de daună a fost cea estimată, evaluată de către echipa FărăGrija.ro
  • Tractare gratuită Autonom în caz de incident rutier imobilizator (serviciu disponibil pentru pachetele achiziționate începând cu 13.05.2023) pentru Utilizatorul care are calitatea de persoană păgubită, iar dacă se dovedește vinovăția Utilizatorului, acesta beneficiază de un discount de 20% din costul tractării. Acest serviciu se aplică unui singur eveniment acoperit de polița RCA, fără limită de km.
  • Consultanță juridică indiferent de condiția de păgubit sau vinovat - în situațiile în care după analiza dosarului de daune se constată că soluționarea dosarului de daună nu se va putea soluționa de maniera solicitată și dorită în relația cu societatea de asigurări, existând un dezacord cu privire la, dar fără a se limita la, valoarea despăgubirilor, beneficiarul unui pachet Premium poate accesa și o sesiune de consultanță juridică, cu respectarea următorilor termeni și condiții:

Abonamentul Standard  acoperă costurile aferente unei ședințe de consultații juridice, cu o durată maximă de 1 oră, oferită de partenerii FaraGrija.ro specializați în domeniul juridic, pentru a-i oferi Utilizatorului o perspectivă asupra drepturilor sale, cel din urmă putând astfel să decidă dacă dorește să promoveze o acțiune judiciară împotriva persoanelor răspunzătoare pentru pagubele cauzate sau optează pentru alte demersuri judiciare;

În măsura în care Utilizatorul accesează acest serviciu, Prestatorul va pune la dispoziția partenerilor juridici toate informațiile prelucrate prin intermediul platformeii, solicitând dacă sunt necesare informații, documente suplimentare de la Utilizator;

Prestatorul este cel care va intermedia întâlnirea – ce va putea avea loc fie online prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță, fie la sediul partenerilor juridici FaraGrija.ro – și va comunica Utilizatorului locul, data și ora acestei întâlniri;

În urma sesiunii de consultanță juridică, partenerii juridici FaraGrija.ro vor comunica Utilizatorului opinia lor privind șansele de reușită cu privire la un demers judiciar împotriva societății de asigurare. Conţinutul opiniei este expresia analizei partenerilor noștri juridici în calitate de avocaţi, opiniile exprimate nefiind menite a garanta vreun rezultat conform acestora.

Dacă Utilizatorul optează pentru ședințe de consultanță/asistență juridică ce exced sesiunii de 1 oră acordată de echipa FaraGrija.ro, costurile aferente acelor servicii juridice suplimentare vor fi în sarcina Utilizatorului; 

Prestatorul nu poate fi ținut răspunzător de soluția propusă de partenerii FaraGrija.ro specializați în domeniul juridic, iar Utilizatorul înțelege că partenerii FaraGrija.ro au dreptul de a refuza continuarea unui demers juridic având ca punct de plecare un dosar de daune instrumentat prin intermediul platformei platformei i FaraGrija.ro.

B2. PACHETUL STANDARD A24 include:

  • Serviciul de notificare către societatea de asigurări a incidentului auto survenit, cu consecința deschiderii dosarului de daună, al cărui număr și stadiu îi vor fi comunicate în mod constant Utilizatorului, prin metoda de comunicare aleasă – telefonic  sau e-mail, astfel cum este descris la punctul A - “serviciul de notificare”.Toate aspectele menționate în legătură cu acest serviciu în cadrul pachetului #FărăGrijă Basic fiind valabile și pentru pachetul Standard;
  • Oferirea serviciilor de consultanță prin e-mail, whatsapp, chat sau telefonic de către echipa FaraGrija.ro față de întrebările pe care Utilizatorii le au în legătură cu durata soluționării dosarului, rezultatele posibile ce ar putea interveni. Pentru apelurile și mesajele scrise recepționate între orele 8-17:00 în zilele lucrătoare se primește răspuns în aceeași zi. Apelurile și mesajele primite în afara acestui interval sunt prioritizate pentru următoarea zi lucrătoare.
  • Tractare gratuită A24 în caz de incident rutier imobilizator sau defecțiune mecanică (serviciu disponibil pentru pachetele achiziționate începând cu 20.09.2023) pentru Utilizatorul care are calitatea de persoană păgubită sau vinovată în limita a 100 de km sau până la cel mai apropiat service. Acest serviciu se aplică unui singur eveniment acoperit de polița RCA sau unei defecțiuni mecanice. Doar pentru vehicule mai noi de 20 de ani.

Serviciul de tractare gratuită în caz de incident rutier imobilizator se realizează în funcție de partenerul FaraGrija.ro pentru care Utilizatorul a optat la momentul achiziționării / dobândirii pachetului Standard cu respectarea termenilor și condițiilor publicați la una din următoarele adrese Autonom sau A24. Pentru claritate doar persoanele care au achizitionat pachetul #FărăGrijă Standard A24 vor beneficia de servicii în modalitatea descrisă la punctul B2.

Utilizatorii înțeleg că nu pot pretinde beneficii care nu sunt oferite de partenerul FaraGrija.ro pentru care au optat în vederea realizării serviciului de tractare gratuită în caz de incident rutier.

C. PACHETUL #FărăGrijă PREMIUM include

Prin achiziționarea pachetului Premium, în situația în care este implicat într-un incident rutier, Utilizatorul poate beneficia prin intermediul platformei FaraGrija.ro, în funcție de calitatea de persoană responsabilă de evenimentul rutier sau după caz, persoana vătămată în urma evenimentului rutier pe care o deține, de următoarele servicii suplimentare față de cele de care poate beneficia în baza pachetului Standard (pachetul standard clasic descris la punctul B1):

  • Asistență rutieră Autonom în cazul unui accident indiferent de condiția de parte păgubită sau vinovată

În situația în care producerea incidentului rutier în care Utilizatorul a fost implicat atrage necesitatea prestării serviciilor de tractare a autoturismului, echipa FaraGrija.ro poate furniza acest serviciu Utilizatorului prin intermediul partenerilor/colaboratorilor săi, în funcție de opțiunea Utilizatorului de la data achiziționării pachetului.

Serviciul de tractare al autovehiculului se va presta în caz de nevoie pe întreg teritoriul României, fără limită de km, indiferent de locul incidentului și include inclusiv recuperarea gratuită a mașinii avariate din afara carosabilului și depozitarea acesteia, fără costuri suplimentare, pentru o perioadă de maximum 3 zile calendaristice.

Pentru prestarea acestui serviciu, Utilizatorul va avea la dispoziție call center, disponibil 24/24, prin intermediul căruia va putea contacta partenerii echipei FaraGrija.ro pentru prestarea serviciilor de asistență rutieră, cei din urmă având obligația să se prezinte la locul incidentului într-un interval de maxim 1,5 h - 3 h de la data sesizării de către Utilizator, în funcție de distanță și condițiile meteorologice. Intervalul menționat, nu presupune faptul că partenerii echipei FărăGrijă.ro se vor prezenta la locul incidentului în 1,5 h de la data sesizării, ci într-un interval variind între 1,5 h - 3h.

Utilizatorului îi va fi prestat acest serviciu cu respectarea termenilor și condițiilor specifici partenerului FaraGrija.ro pentru care au optat cu scopul de a beneficia de asistență rutieră în caz de accident, publicați la următoarele adrese Autonom sau A24 și dacă:

În situația în care Furnizorul nu poate interveni în intervalul menționat în prezenta clauză, acesta se obligă să informeze Utilizatorul în legătură cu acest aspect și se obligă să suporte contravaloarea costurilor efectuată de către un alt furnizor pe baza documentelor de plată prezentate de Utilizator: factură / chitanță / bon fiscal. La expirarea intervalului de 3 h, Utilizatorul este liber să aleagă serviciile oricărui alt furnizor disponibil la fața locului, urmând ca Furnizorul să deconteze contravaloarea costurilor ocazionate în maximum 7 zile de la data transmiterii documentelor de către Utilizator.

Utilizatorului îi va fi prestat acest serviciu cu respectarea termenilor și condițiilor publicați la următoarea adresă și dacă:

§  incidentul rutier a avut loc pe drumurile publice cu carosabil asfaltat deschis circulatiei publice de pe teritoriul României;

§  Utilizatorul poate deține atât calitatea de parte vătămată, cât și pe cea responsabilă de incident;

Utilizatorul înțelege că în ceea ce privește acest serviciu, nu poate pretinde decât acele beneficii pe care le oferă partenerul FaraGrija.ro pentru care a optat la momentul achiziționării / dobândirii unui Pachet FaraGrija.ro care include și acest serviciu. Utilizatorul este informat despre aceste beneficii prin accesarea termenilor și condițiilor fiecăruia dintre partenerii de mobilitate ai FaraGrija.ro la următoarele adrese: Autonom sau A24.

  • Tractare gratuită Autonom în caz de defecțiune mecanică (serviciu disponibil pentru pachetele achiziționate începând cu 13.05.2023)

Serviciu care se aplică unui singur eveniment, iar tractarea se va face până la cel mai apropiat service, fără depășirea unei distanțe de 100 km pe teritoriul României.

Serviciul de tractare gratuită în caz de incident rutier imobilizator se realizează în funcție de partenerul FaraGrija.ro pentru care Utilizatorul a optat la momentul achiziționării / dobândirii pachetului Standard cu respectarea termenilor și condițiilor publicați la una din următoarele adrese Autonom sau A24.

Utilizatorii înțeleg că nu pot pretinde beneficii care nu sunt oferite de partenerul FaraGrija.ro pentru care au optat în vederea realizării serviciului de tractare gratuită în caz de defecțiune mecanică inclus în pachetul Premium.

  • Excepții asistență rutieră în caz de defecțiune mecanică sau în cazul unui accident

§  Autovehiculele a căror masă pe ansamblu depășește 3500 kg, lungimea maximă 7000 mm și înălțimea maximă 2400 mm;

§  Autovehiculele care prezintă orice tip de modificări care nu sunt acceptate de legislația circulației rutiere din România;

§  Autovehiculele de competiții moto-sportive, autovehicule care se antrenează sau participă la competiții moto-sportive;

§  Autovehiculele avariate în cazul în care avaria este cauzată de defecțiunea remorcii tractate;

§  Autovehiculele avariate în cazul în care avaria acestuia este cauzată de încărcătura transportată;

§  Autovehicule care nu sunt în conformitate cu legislația rutieră din România.

§  Serviciul de tractare nu se poate acorda daca Vehiculul ce urmeaza a fi tractat a fost folosit pentru taximetrie, transport alternativ – ridesharing (ex. Uber, Bolt, Bla Bla Car ect.), scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare, curse, antrenamente, concursuri.

  • Reprezentare în instanță (doar pentru pachetele #FărăGrijă Premium achiziționate începând cu luna martie 2024 care includ acest serviciu ) – Asistență în cazul producerii unui eveniment asigurat legat de accidentele auto asigurate prin contracte de asigurare de răspundere civilă obligatorie auto, prin intermediul clienților FaraGrija.ro în cazurile în care:
  1. Clientul, implicat într-un accident auto, nu este vinovat de producerea accidentului, are achiziționat un pachet FaraGrija.rocare include acest serviciu și dorește apelarea la acest serviciu.
  2. Clientul, implicat într-un accident auto, este vinovat de producerea accidentului și dorește să ofere/cesioneze acest serviciu persoanei vătămate din accidentul în cauză;
  3. Culpa în producerea accidentului este comună și Clientul dorește să extindă sfera serviciului și asupra celuilalt șofer implicat în accident.

Serviciile de asistență menționate mai sus sunt valabile în următoarele circumstanțe de producere a accidentului:

  1. Accidentul s-a soldat doar cu pagube materiale (fără vătămări corporale);
  2. În accident au fost implicate maximum doua vehicule, care dețin asigurare RCA valabilă la data producerii accidentului;
  3. Din accident nu au rezultat pagube și la alte structuri (stâlpi, garduri, etc.)
  4. Accidentul a avut loc pe teritoriul României.

Pentru alte circumstanțe care nu sunt cuprinse în sfera situațiilor acoperite, Clientul poate fi îndrumat sau să ia legătura direct cu prestatorul servicii juridice pentru asistență și consultanță juridică calificată.

În toate situațiile de mai sus, Clientul înțelege că, folosirea acestui serviciu se poate face o singură dată acesta nu mai poate fi folosit și a doua oară, în nicio circumstanță. Singura soluție este achiziționarea unui nou serviciu de la FaraGrija.ro, asignat poliței în vigoare.

Clientul poate de asemenea opta, pentru recuperarea sumelor de la asigurătorul său RCA în baza clauzei de decontare directă, sau de la asigurătorul său CASCO în cazul în care are un astfel de asigurător, sau de la asigurătorul RCA al persoanei vătămate. Acest lucru va fi posibil și în situația în care vorbim de culpă comună.

Clientul trebuie să completeze în mod corect toate datele obligatorii cerute, să indice în mod corect împrejurările și cauzele producerii accidentului și să încarce documentele cerute – va exista un checklist. De asemenea, clientul trebuie sa aducă la cunoștința persoanei vătămate căreia îi cesionează serviciile sau în caz de culpă comună toate drepturile și obligațiile ce îi revin prin acceptarea acestui serviciu. În principiu, platforma va solicita o astfel de declarație de acceptare dar, dacă din motive tehnice ea nu funcționează, obligația mai sus menționată subzistă.

Clientului sau persoanelor care apelează la serviciul de recuperare pe cale judiciară a sumelor cuvenite, i se vor solicita:

Împuternicire/contract de asistență juridică pentru prestatorul de servicii juridice de reprezentare în fața asigurătorilor și autorităților împărțită pe faze/servicii:

Dacă Asigurătorul nu soluționează în termen legal cererea, prestatorul de servicii juridice va depune acțiune în instanță în măsura în care s-a optat pentru acest serviciu și se va notifica ASF.

În faza soluționării în instanță și executării pe lângă cerere de chemare în judecată, dovezile privind comunicare cererii de despăgubire și lipsa de răspuns sau răspuns nesatisfăcător, vor trebui anexate dovezile de taxa de timbru, onorariul de avocat.

Semnătura olografă de pe Constatul amiabil se va folosi si pentru declarații dacă Clientul este de acord, 

Întreaga documentație va fi transmisă tuturor părților 

Întreaga corespondență va avea log-uri de expediere și de primire pentru administrare și instanță. 

Clienții care nu sunt eligibili sau nu au serviciul achiziționat vor fi informați cu privire la acest aspect și vor putea apela  la serviciile mai sus menționate condiționat de plata unui onorariu pentru fiecare etapă mai puțin cea de completare a formularului de constatare amiabilă și avizare a daunei care este un serviciu gratuit.

În cazul cererilor de despăgubire și cererilor pentru instanță se vor aplica următoarele condiții cu privire la contractul de asistență juridică, după caz:

  1. Contractul de asistență juridică va purta mențiunea încheiat la distanță și va purta semnătura noastră electronică și semnătura olografa a Clientului plus un checkbox pentru: GDPR, termeni și condiții, Prevederi legale pentru contractele semnate la distanță (14 zile termen de renuntare) etc.
  2. Contractul de asistență juridică va include un onorariu fix în sarcina Clientului dar avansat de prestatorul servicii juridice și un onorariu de succes constând în penalitățile la care asigurătorul ar fi obligat în mod suplimentar conform legii.
  3. Cererile de despăgubire, acțiunile în instanță vor menționa în mod obligatoriu că despăgubirile cuvenite se vor vira în contul prestatorului servicii juridice  în vedere identificării și distribuirii plăților în termen de 72 de ore de la identificare. Distribuirea va avea loc după reținerea onorariului cuvenit PRESTATORULUI DE SERVICII JURIDICE, a cheltuielilor avansate de prestatorul servicii juridice. Plata cu întârziere a sumelor din despăgubiri se va penaliza cu 0,1% pe zi de întârziere

D. PACHETUL #FărăGrijă RECUPERARE PERMIS (achiziționat de pe www.roviniete.ro) include:

  • Asistență și reprezentare juridică în cazul producerii unui eveniment în urma căruia utilizatorului i se suspendă dreptului de a conduce (serviciu disponibil doar pentru pachetele achiziționate pe www.FaraGrija.ro.), cu excepția cazului în care a fost dispusă începerea urmăririi penale în legătură cu evenimentul rutier.:

Utilizatorul va notifica prin call-center sau e-mail sau alt mijloc de comunicare FaraGrija.ro, cu privire la faptul că a fost implicat într-un eveniment/accident și i-a fost suspendat dreptul de conducere.

  1. fotocopii după actele emise de autorități din care să rezulte cauzele și împrejurările producerii accidentului/evenimentului; 
  2. documentul prin care s-a dispus suspendarea dreptului de conducere 
  3. fotocopie act de identitate
  4. declarație cu privire la circumstanțele producerii accidentului și eventual 
  5. motivele pentru care consideră că vinovăția în producerea accidentului nu-i aparține.
  6. desemnarea a doi martori, acolo unde există

Prestatorul servicii juridice va fi notificat și va reveni cu un contract de asistență juridică ce urmează a fi semnat la distanță de către Utilizator, care va deveni astfel clientul Prestatorului servicii juridice.

Prestatorul servicii juridice  va formula contestație împotriva actului prin care s-a dispus suspendarea permisului de conducere, în maxim 1 zi lucrătoare de la momentul în care va intra în posesia tuturor documentelor menționate mai sus inclusiv contractul de asistenta juridica. Lipsa documentelor menționate la literele b și c de mai sus nu poate atrage niciun fel de răspundere în sarcina Prestatorului servicii juridice și / sau FaraGrija.ro.

Prestatorul servicii juridice va suporta costurile cu formularea contestației, depunerea acesteia în instanță, reprezentarea la termenele de judecată și eliberarea dovezii privind existenta unui dosar pe rolul instanței, în vedere folosirii ei de către Utilizator la Poliția Rutieră pentru ridicarea permisului.

În urma înregistrării contestației Utilizatorul va merge sa ridice permisul de conducere de la unitatea teritorială de poliție. Utilizatorul înțelege că ridicarea permisului este în sarcina sa exclusivă.

Prestatorul servicii juridice nu garantează și nici nu poate garanta modalitatea de soluționare a contestației împotriva actelor prin care s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de conducere a autovehiculelor. Prestatorul de servicii juridice are doar o obligație de diligență, nu una de rezultat, conform prevederilor privind exercitarea profesiei de avocat.

Clientul-Utilizator va trebui să suporte toate costurile legate de o eventuală expertiză tehnică judiciară aprobată sau dispusă de instanță, costurile cu martorii propuși de Client, taxe de legalizarea sau de punere în executare a hotărârilor, acolo unde este cazul.

E.  PACHETUL #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ - nu se aplică pe teritoriul României

Punem la dispoziția utilizatorului două tipuri de pachete #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ pentru situațiile în care utilizatorii se află “în vacanță” pe teritoriul statelor enumerate mai jos, în afară de România pentru o perioadă de până la 15 zile (limita maximă). Pentru claritate, aceste pachete nu vor putea fi utilizate pe teritoriul României iar FărăGrijă nu își asumă nicio responsabilitate pentru situația în care utilizatorul înțelege să utilizeze aceste pachete pentru o situație ivită pe teritoriul României.

Acoperire teritorială: pachetul #FărăGrijă ÎN VACANTĂ  este disponibil pentru evenimentele acoperite care se produc pe următoarele teritorii: Europa: Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgia. Bosnia Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croatia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Gibraltar, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Kosovo, Letonia, Lichtenstein, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Marea Britanie, Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ungaria, Vatican.

Evenimentele acoperite de pachetele #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ:

1. Defecțiuni roată

2. Probleme carburant

3. Defecțiuni electrice minore

4. Acces habitaclu

5. Defecțiune tehnică

6. Accident

7. Defecțiuni ale elementelor care contribuie la siguranța circulației

Pachetele #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ nu acoperă:

1. Apa intrata in habitaclu;

2. Nefuncționarea plafoanelor pliabile (inclusive pentru modelele decapotabile);

3. Nefuncționarea instrumentelor de bord;

4. Defecțiuni ale sistemul de ventilație și încălzire, sistemul de aer condiționat;

5. Geamuri laterale sparte sau sistemele de acționare ale geamurilor defecte;

6. Autovehicul blocat în zăpadă, apă sau noroi pe drumurile publice;

7. Autovehicule implicate în competiții auto moto sport;

8. Cazuri de forța majoră sau condiții extreme;

9. Autovehiculele care prezinta orice tip de modificari care nu sunt acceptate de legislația circulației rutiere din România;

10. Autovehicule care se antrenează sau participa la competiții moto sportive;

11. Autovehiculele avariate în cazul în care defectiunea este cauzata de defecțiunea remorcii tractate sau de incarcatura transportată.

12. Autovehicule care fac parte din următoarele categorii: taxi, scoala, politie, rent-a-car, ambulanță, pompieri;

13. Autovehiculele fără numere de înmatriculare sau cele cu numere de înmatriculare provizorii, cu ITP expirat.

14. Chei pierdute sau furate.

Utilizatorii nu va putea pretinde prestarea serviciilor în niciuna dintre aceste situații. Utilizatorii pot solicita contra cost prestarea acestor servicii și doar în situația în care este posibil, partenerul FărăGrijă.ro îl va efectua, fără a exista o obligație în acest sens în baza pachetului achiziționat.

E.1. #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ BASIC - nu se aplică pe teritoriul României  - și include:

  • Serviciul Notificare daună: Serviciu valabil pentru si care poate fi folosit doar de către păgubit. Dauna  este    notificată   asiguratorului  responsabil  de  plata  compensației  prin  email  sau  prin  alte  mijloace  electronice. Clientul  este  apoi  informat  privind  pașii  următori  (numărul  de  dosar,  cereri  de  informații  suplimentare,  oferta  de despăgubire sau programarea pentru constatare, unde este cazul).
  • Notificarea daunei se realizează în următoarele condiții:
  1. În  cazul  producerii  unui accident rutier pe teritoriul acoperit de pachetul de asistență  în care ambele vehicule implicate au o poliță RCA valabilă;
  2. Notificarea daunei se realizează doar după ce clientul transmite toate datele necesare prin intermediul platformei FărăGrijă.ro.
  3. Notificarea este transmisă asiguratorului responsabil de compensarea daunei în maximum 24 de ore lucrătoare de la primirea tuturor informațiilor
  4. În cazul în care este nevoie de informații suplimentare, notificarea poate fi realizată corect și complet doar dacă echipa FărăGrijă.ro  primește  aceste  informații  din  partea  clientului  (exemple:  detalii  privind  accidentul,  fotografii suplimentare sau mai clare)
  5. În urma notificării daunei, echipa FărăGrijă.ro  transmite clientului pe adresa de email furnizată informațiile privind pașii următori  în  maximum  24  de  ore  lucrătoare de la recepția acestora (numărul de dosar, datele disponibile pentru inspecție, oferta de despăgubire, etc, în funcție de caz).
  • Consultanță daună. În cazul în care clientul are întrebări legate de proces, durata acestuia, rezultatele posibile sau orice alt aspect legat de daune, beneficiază de consultanță via telefon si/sau e-mail din partea echipei Fărăgrijă.ro.  Pentru apelurile și mesajele scrise recepționate între orele 8-17:00 în zilele lucrătoare se primește răspuns în aceeași zi. Apelurile și mesajele primite în afara acestui interval sunt prioritizate pentru următoarea zi lucrătoare. Răspunsurile oferite de către echipa FărăGrija.ro nu reprezintă o garanție că soluția dosarului de daună a fost cea estimată, evaluată de către echipa FărăGrija.ro
  • Depanare la locul incidentului. Este serviciul de depanare a autovehiculului imobilizat, realizat de către o echipă de intervenție la locul evenimentului. Echipa de intervenție va efectua lucrări minore de depanare. Scopul serviciului de asistenta rutiera este refacerea temporara a capacitatii de deplasare a autovehiculului imobilizat, pentru continuarea călătoriei. 

Pachetul acoperă costurile de deplasare a echipei de intervenție și manopera operațiunilor de intervenție efectuate de către echipa de intervenție. Costurile materialelor și/sau a pieselor montate pe autovehicul sunt suportate de către Client/ Utilizator, echipa FărăGrijă.ro sau partenerul care asigură depanarea nu poate fi trasă la răspundere în situația în care Utilizatorul pretinde suportarea acestor costuri.

Se efectuează lucrări de depanare provizorii pentru a putea continua deplasarea, clientul având obligația sa se prezinte la un reparator autorizat pentru remedierea definitiva a defecțiunii. În cazul în care clientul nu a remediat problema inițială la un reparator autorizat nu beneficiază de a doua intervenție pentru aceeași problema semnalată.

  • Tractare vehicul imobilizat. Reprezintă serviciul de transport al autovehiculului imobilizat de la locul incidentului către cea mai apropiată unitate reparatoare din rețeaua partenerului nostru, A24. Echipa de intervenție va prelua, incarca, transporta respectiv descarca și preda autovehiculul imobilizat. Aceste operațiuni se vor realiza în deplina siguranta de către personal profesionist, specializat în transportul de vehicule. Tractarea se realizeaza cu autovehicul specializat în transportul de autovehicule noi, accidentate, avariate mecanic sau cu alte probleme tehnice, pe o ruta stabilită de către partenerul nostru A24.

În cazul pachetului #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ Basic, serviciul de tractare se realizează în următoarele condiții:

  1. Dacă este evident faptul ca depanarea autovehiculului nu se poate realiza sau nu se poate realiza în timpul maxim de intervenție;
  2. operațiunea de depanare a echipei de asistenta rutiera nu se încheie cu succes în timpul maxim de intervenție;
  3. destinația de transport poate fi cea mai apropiata unitate reparatoare agreata de partenerul nostru A24 fără limită de km sau în limita a maxim 100 km până la cea mai apropiată  unitate reparatoare de marca, in vederea repararii.
  4. FURNIZORUL Prestatorul serviciilor de tractare pune la dispoziţia clienţilor săi un call center disponibil NON-STOP, prin intermediul partenerilor săi de servicii de asistență rutieră.

AUTOVEHICULE ELIGIBILE pentru serviciul tractare:

1. Autoturisme de pasageri, cu vârsta maximă de 20 ani

2. Inmatriculate in Romania, avand inspectia tehnica periodica (ITP) efectuată la momentul achiziționării pachetului ;

3. Autoturisme avand urmatoarele: masa maximă admisă a ansamblului 3500 kg, lungimea maximă 7000 mm, înălțimea maximă 2400 mm.

4. Autoturisme care la momentul achiziționării pachetului de servicii sunt în stare buna de funcționare și se află pe teritoriul României la reședința clientului.

5. Autoturism sunt considerate vehiculele de categoria M având cel mult 6 locuri așezate în plus față de locul așezat al conducătorului auto.

AUTOVEHICULE EXCLUSE pentru serviciul tractare:

1. Autovehiculele a căror masa pe ansamblu depaseste 3500 kg, lungimea maximă 7000 mm și înălțimea maximă 2400 mm.

2. Autovehiculele care prezinta orice tip de modificări care nu sunt acceptate de legislația circulației rutiere din România.

3. Autovehiculele de competiții moto-sportive, autovehicule care se antrenează sau participă la competiții moto-sportive.

4. Autovehiculele avariate în cazul în care avaria este cauzată de defecțiunea remorcii tractate.

5. Autovehiculele avariate în cazul în care avaria acestuia este cauzată de incarcatura transportată.

6. Cele care fac parte din următoarele categorii: scoala, politie, rent-a-car, transport alternativ – ridesharing (ex. Uber, Bolt, Bla Bla Car ect.) ambulanță, pompieri, companii de curierat.

7. Autovehicule care nu sunt în conformitate cu legislatia rutiera din România sau sunt cu ITP expirat în momentul incidentului.

8. Autovehicule care nu sunt înmatriculate în România.

9. Autovehicule care la momentul achiziționării pachetului de servicii rutieră sunt defecte, nefunctionale, si/ sau nu se află  pe teritoriul României la reședința clientului.

Pentru claritate, doar Utilizatorii care detin autovehicule eligibile pot accesa acest serviciu,FărăGrija.ro si/sau partenerul putand refuza efectuarea serviciului în caz contrar.

  • Serviciul Transport persoane. Este serviciul de transport al pasagerilor aflați în autovehiculul avariat, de la locul evenimentului către cea mai apropiata unitate reparatoare contractată/ agreata de partenerul nostru A24, în cazul în care aceasta este și destinatia autovehiculului în vederea reparării sau către o unitate de cazare.

Serviciul de Transport persoane se realizează în următoarele condiții:

  • cu autovehiculele de intervenție în limita locurilor disponibile;
  • cu autovehicule de transport persoane în cazul în care numărul pasagerilor depășește capacitatea autovehiculul de intervenție;
  • Acest serviciu se organizează numai după lansarea serviciului TRACTARE AUTOVEHICUL.
  • Serviciul de transport persoane se efectuează în limita a 50 EURO/eveniment, TVA inclus.

E.2. #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ STANDARD - nu se aplică pe teritoriul României  - si include, pe lângă serviciile detaliate la punctul E.1 si serviciile de repatriere persoane si repatriere vehicul.

Pentru claritate, deținătorii unui pachet #FărăGrijă ÎN VACANȚĂ STANDARD beneficiază de serviciile enumerate la punctul E.1. dacă sunt îndeplinite condițiile pentru accesarea lor, astfel cum sunt acestea specificate în prezentii termeni si conditii.

În plus față de serviciile din pachetul #FărăGrijă ÎN VACANTA Basic, deținătorii unui pachet #FărăGrija IN VACANTA Standard, beneficiază de serviciile de repatriere persoane și repatriere vehicul, în următoarele condiții:

  • Repatriere persoane. Serviciul de transport al pasagerilor din autovehiculul avariat, de la locul incidentului la destinația inițială, la adresa de rezidență. Acest serviciu se organizează numai după ce s-a efectuat serviciul Tractare

Condițiile pentru accesarea acestui serviciu:

  • Este valabil doar pentru cazurile de accident cu vehicul imobilizat (nedeplasabil) și dacă autovehiculul nu poate fi reparat în 3 zile lucrătoare de la producerea incidentului în care a avut loc avaria.
  • Acest serviciu va fi efectuat prin intermediul transportului în comun rutier, feroviar, aerian dacă destinația este la o distanță mai mare de 50 de km.
  • Acest serviciu se va se va efectua în limita a 500 Euro/incident pe un teritoriu aparținând acoperirii teritoriale.
  • Servicul se va efectua doar în cazul în care lucrarea de manopera a autovehiculul avariat nu poate fi finalizată în termen de 3 zile lucrătoare, excluzând timpul de livrare a pieselor necesare reparatiei.
  • Acest serviciu se organizează numai după lansarea serviciului tractarea autovehicul

  • Repatriere vehicul. Serviciul de transport al autovehiculului avariat la adresa de rezidență realizat cu personal şi autovehicul specializat.

Condițiile pentru accesarea acestui serviciu:

  • Acest serviciu este valabil doar pentru cazurile de accident cu vehicul imobilizat (nedeplasabil) și dacă autovehiculul nu poate fi reparat în 3 zile lucrătoare de la producerea incidentului în care a avut loc avaria.
  • Este serviciul de transport al autovehiculului avariat la adresa de rezidență realizat cu personal şi autovehicul specializat.
  • Servicul se va efectua doar în cazul în care lucrarea de manopera a autovehiculul avariat nu poate fi finalizată în termen de 3 zile lucrătoare, excluzând timpul de livrare a pieselor necesare reparatiei.
  • În cazul în care CLIENTUL refuză reparația la atelierul la care vehiculul a fost transportat, se va efectua repatrierea vehiculului și a persoanelor contra cost.
  • Repatrierea autovehiculului se realizează, prin grupaj, în termen de maxim 15 zile din străinătate.
  • Se va efectua în limita a maximum 500 Euro/incident. 
  • Acest serviciu se organizează numai după lansarea serviciului TRACTARE AUTOVEHICUL.

___________

VALABILITATEA PACHETELOR

Perioada de valabilitate a pachetelor #FărăGrijă enumerate la punctele A-D inclusiv  este de 12 luni calendaristice și  începe să curgă de la data la care polița RCA intră în vigoare, în situația în care valabilitatea poliței RCA începe să curgă la un moment ulterior achiziționării pachetului de servicii. În caz contrar, în situația în care la momentul achiziționării unui pachet de servicii, Utilizatorul deține o poliția RCA valabilă, perioada de valabilitate a pachetului de servicii începe să curgă în termen de 24 h de la momentul achiziționării.

Pentru pachetul #FărăGrijă IN VACANTA (punctul E), perioada de valabilitate este de 15 zile și  începe să curgă în termen de 24 h de la momentul achiziționării.

Un pachet achiziționat este valabil pentru o singură daună, în sensul în care serviciile incluse în pachetul achiziționat pot fi utilizate o singură dată în legătură cu dauna pentru care s-a deschis dosarul la societatea de asigurare sau pentru evenimentul pentru care Utilizatorul a accesat pachetul #FărăGrijă achizitionat.

Dacă în urma activării pachetului de servicii, utilizatorul nu are nevoie și nu va utiliza toate serviciile din pachet, serviciile neutilizate nu se raportează la următorul pachet achiziționat.   

DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ

Utilizatorul declară în mod expres că a luat la cunoștință de faptul că toată creația grafică și conținutul aplicației/platformei accesate sunt proprietatea Prestatorului. Fac excepție informațiile, elementele grafice aparținând altor entități, care sunt proprietatea partenerilor Prestatorului.

Utilizatorul se obligă să nu reproducă, să nu copieze, să nu vândă sau să exploateze serviciile și informațiile la care are acces ca urmare a utilizării acestei aplicații, în parte sau complet.

Utilizatorului îi este interzisă modificarea, copierea, închirierea, cedarea, împrumutul, vânzarea, distribuția sau crearea unor materiale derivate bazate pe serviciile sau programele folosite în cadrul aplicației.

RĂSPUNDERI

Utilizatorii înțeleg și sunt de acord că serviciile pe care le prestăm prin intermediul platformei sau de care Utilizatorii beneficiază prin intermediul platformei  nu sunt de natură să atragă vreo obligație legală sau contractuală, de orice natură, Prestatorului sau partenerilor/angajaților/colaboratorilor acestuia.

Serviciul de evaluare daună furnizat prin intermediul aplicației  are drept rol și scop să asigure pentru Utilizator o informare corectă și obiectivă cu privire la valoarea despăgubirilor pe care Persoana păgubită ar putea să le solicite de la Asigurător. 

Utilizatorii înțeleg și acceptă că valoarea despăgubirii rezultată din furnizarea serviciului de evaluare daună nu obligă Asigurătorul ori Prestatorul la plata acestei sume.

Utilizatorii înțeleg și acceptă în egală măsură faptul că valoarea despăgubirii rezultată din serviciul de evaluare daună poate fi diferită de valoarea ce va fi necesară pentru repararea autovehiculului, iar noi nu ne asumăm nicio răspundere pentru situația în care costul reparării autovehiculului depășește valoarea estimată de noi prin serviciul de evaluare daună.

Utilizatorii înțeleg și acceptă că opinia furnizată de partenerii juridici FaraGrija.ro nu îi obligă la obținerea unui rezultat favorabil în cazul unui demers juridic.

Utilizatorii înțeleg și acceptă că toate serviciile din pachetele #FărăGrijă pot fi accesate doar dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute în prezenții Termeni si Conditii.

Toate serviciile ce sunt furnizate prin intermediul platformei  se vor efectua în baza informațiilor și documentelor transmise de către Utilizator, care își asumă întreaga răspundere față de corectitudinea datelor și informațiilor furnizate. Utilizatorul va răspunde potrivit normelor legale interne pentru furnizarea de informații eronate și/sau greșite, independent de forma vinovăției cu care a acționat.

Nu ne asumăm nicio răspundere pentru modul de soluționare al notificării/avizării evenimentului auto sau al dosarului de daună de către Asigurător ori al dosarului inițiat în instanță împotriva Asigurătorului. Serviciile ce sunt puse la dispoziția Utilizatorului prin intermediul platformei reprezintă doar  intermedierea raportului dintre Utilizator și Asigurător, pentru a facilita demersul de deschidere și soluționare al dosarului de daună, respectiv dintre Utilizator și partenerii specializați prin punerea la dispoziția Utilizatorului a unei platforme digitale.  În acest sens, utilizatorul își asumă riscul ca în urma analizării de către Asigurător a documentelor încărcate în platformă  în vederea notificării daunei, Asigurătorul să stabilească că incidentul notificat nu reprezintă eveniment asigurat, fiind exclus de la acordarea despăgubirilor.Într-o astfel de situație, Utilizatorul care a achiziționat pachetul Premium sau Standard  va putea accesa sesiunea de consultanță juridică în condițiile descrise mai sus.

Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții Utilizatorul înțelege și este de acord ca Prestatorul să îl reprezinte în fața Asigurătorului și / sau a partenerilor specializați  în limitele necesare pentru prestarea serviciilor ce îi sunt puse la dispoziție prin intermediul acestei platforme.

Utilizatorul înțelege și acceptă faptul că Prestatorul nu își asumă o reprezentare generală a Utilizatorului în fața Asigurătorului, ci că va asigura doar intermedierea  comunicării dintre Utilizator și Asigurător, prin transmiterea informațiilor ce îi sunt puse la dispoziție. Prestatorul nu poate fi tras la răspundere și nu pot fi ridicate pretenții față de acesta în baza prevederilor Codului Civil român pentru serviciile furnizate prin intermediul platformei.

Utilizatorii nu pot formula nici un fel de pretenții față de Prestator sau partenerii/salariații/colaboratorii acestuia pentru modul de soluționare al dosarului de daună de către Asigurător, indiferent de serviciul ce a fost furnizat prin intermediul platformei (exemplificativ însă nu și limitativ: notificarea/avizarea evenimentului auto, evaluarea despăgubirilor materiale ale autovehiculului, depunerea dosarului de daună, etc.).

Utilizatorii înțeleg și acceptă că termenele în care se precizează că se vor furniza serviciile oferite prin intermediul platformei, sunt termene de recomandare și că suntem absolviți de orice răspundere în eventualitatea producerii oricăror întârzieri în furnizarea serviciilor, cu excepția situației în care se constată de către o instanță judiciară că întârzierea se datorează în mod direct și exclusiv culpei Prestatorului.

JURISDICȚIE

Prin accesarea acesteiplatforme, Utilizatorul acceptă în mod expres că orice dispută legală legată de/în legătură cu serviciile furnizate de Prestator prin platformă, vor fi guvernate de legile din România, indiferent de locul în care Utilizatorul accesează platforma . Dacă Utilizatorul accesează această platformă din afara României, o face pe riscul său și este singurul responsabil de respectarea legilor teritoriului în care se află.

Părțile vor încerca să soluționeze în mod amiabil eventualele divergențe legale intervenite în legătură cu serviciile furnizate prin intermediulplatformei „FaraGrija.ro”, iar în situația în care soluționarea amiabilă nu este posibilă, litigiul va fi soluționat de instanțele judiciare competente de la sediul Prestatorului. 

UTILIZATORUL ACCEPTĂ ACEȘTI TERMENI ȘI CONDIȚII

Utilizatorul confirmă că a citit și acceptat acești termeni și condiții. Folosirea platformei de către Utilizator implică acceptarea necondiționată a acestor termeni și condiții. În cazul în care nu sunteți de acord cu acești termeni și condiții, vă rugăm să nu folosiți platforma.

În ceea ce privește serviciile prestate de către Partenerii noștri specializați, vă informăm în mod expres că în relația cu aceștia vi se aplică termenii și condițiile acestora, pe care aveți obligația de a-i consulta la următoarele adrese:

Termeni și condiții asistență rutieră Autonom

Termeni și condiții autoturism la schimb Autonom

Termeni și condiții asistență rutieră A24

Prin acceptarea termenilor și condițiilor echipei FaraGrija.ro, vă asumați în mod expres că ați citit, înțeles și acceptat termenii și condițiile practicați de partenerii noștri autorizați, precum și că echipa FaraGrija.ro nu răspunde pentru modul în care contractul dintre dvs. și parteneri se derulează.

 

ASISTENȚĂ

Dacă aveți orice problemă legată de funcționarea platformei  „FaraGrija.ro”, ne puteți contacta la adresa de e-mail: contact@faragrijaro sau la numerele de telefon: 0373809500.

 

Data ultimei actualizări: 20.05.2024