În caz contrar, dacă ai avut incidente în trafic și ai fost „spaima șoselelor”, atunci prețul poliței RCA se va dubla.Sistemul Bonus Malus este definit de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și reglementat prin intermediul Legii 132 / 2017 și a Normei ASF nr. 20 / 2017. Înainte de sistemul Bonus Malus exista sistemul de clase. Comparativ cu vechiul sistem în care pentru cea mai buna clasă (B8) era aplicată o reducere de 32%, în prezent, cea mai bună categorie din Bonus Malus beneficiază de o reducere de 50%. De asemenea, pentru clasa M8, penalizarea era de 32%, în timp ce în prezent este de 80%.
Autoritatea care se ocupa cu înregistrarea, organizarea, păstrarea și administrarea bazei de date care cuprinde toate polițele RCA este Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR). Potrivit definiției, răspunsul la întrebarea „Ce înseamnă Bonus Malus (RCA)?” este: „Sistemul Bonus Malus presupune că un conducător auto este inclus pe o scală de clase de bonificare sau de penalizare, proporționale cu activitatea din trafic.”Sistemul Bonus Malus face imposibilă oferirea unor prețuri extrem de mici la asigurările RCA persoanelor cu un istoric de accidente. În acest fel, sistemul protejează asiguratorul care își asumă un risc mai mare dacă vinde o asigurare RCA unei persoane cu un comportament neadecvat în trafic.
Sistemul Bonus Malus se bazează pe o idee simplă: recompensă pentru șoferii responsabili și penalizări financiare semnificative pentru cei care provoacă daune. Acest sistem este împărțit în două, așa cum îi spune și numele:
Sistemul Bonus Malus este împărțit în 8 clase / categorii, care sunt notate de la B1 la B8, și pe 8 clase de Malus. Acestea din urmă sunt notate de la M1 la M8. Șoferii pornesc întotdeauna de la B0 – care înseamnă o stare neutră. Notarea poate crește la B1 sau poate scădea la M2.
De ce e bine să ai Bonus maxim este mai mult decât evident: economie la buget, cât și siguranță în trafic. În plus, un scor maxim îți oferă mai multă flexibilitate în alegerea poliței RCA care se potrivește cel mai bine nevoilor tale. În acest fel, poți opta pentru acoperiri suplimentare sau un plan mai ieftin, dacă iei în considerare faptul că vei beneficia de reduceri substanțiale.
De asemenea, un scor maxim poate avea un impact pozitiv și asupra altor aspecte din viața ta. Spre exemplu, daca dorești să soliciți un împrumut sau un leasing pentru vehicule, atunci scorul Bonus Malus va fi un indicator vizat de banca.
Iată care sunt situațiile când se pierde Bonus-ul:
Recuperarea claselor Bonus se poate face astfel:
Clasa Bonus Malus se atribuie automat în momentul în care închei o asigurare RCA. Aceasta se stabilește raportat la istoricul de daunalitate. Pentru persoanele fizice, acest istoric se calculează doar în baza CNP-ului. În schimb, pentru persoanele juridice, istoricul este calculat pe baza seriei de sașiu și a CUI-ului.
Clasa de Bonus se calculează pe perioada anului calendaristic în care se încheie polița de asigurare auto obligatorie, indiferent de perioada asigurată. În cazul în care în acest timp nu înregistrezi daune, vei beneficia de un Bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare.
Fiecare incident soldat cu daune conduce la scăderea a doua clase Malus. În cazul în care ai M4 pe RCA, la prima reînnoire pe 12 luni, vei urca la M3.
Transferul clasei BM se aplică doar în cazul persoanelor juridice, potrivit Normei ASF nr. 20 / 2017. În acest sens, sunt necesare mai multe condiții, precum:
Fiecare incident soldat cu daune conduce la scăderea a doua clase Malus. În cazul în care ai M4 pe RCA, la prima reînnoire pe 12 luni, vei urca la M3.
Pentru și mai multe detalii despre BONUS MALUS și ce presupune, contactează-ne... fără grijă!
clienți
clienți
clienți
clienți
Peste 12.000 de clienți folosesc deja serviciile noastre.
și scapă de griji! #FaraGrija
Soluții eficiente pentru daunele auto RCA.
Soluții eficiente pentru daunele auto RCA.